Keystone logo
International University of Monaco

International University of Monaco

International University of Monaco

pengenalan

International University of Monaco ialah sebuah institusi pengajian tinggi swasta yang diasaskan pada tahun 1986 di ibu negara MONACO.

Portfolio programnya termasuk Ijazah Sarjana Muda, Sarjana Sains, MBA dan DBA. Ia memberi tumpuan terutamanya kepada bidang kepakaran yang berkait rapat dengan Monaco: pengurusan aktiviti perkhidmatan nilai tambah tinggi, terutamanya dalam sektor kemewahan dan kewangan. Pendekatan ini telah membolehkan IUM membezakan dirinya dan mencapai pertumbuhan berterusan, dengan angka enrolmen pelajar meningkat daripada 300 pelajar pada 2010 kepada 650 pada 2021. Integrasi dalam Kumpulan INSEEC, peneraju Perancis dalam pendidikan tinggi swasta, sudah pasti menyumbang kepada evolusi ini.

Walaupun pertumbuhan ini, IUM kekal sebagai sekolah perniagaan berskala manusia yang intim dengan pandangan berbilang budaya yang mendalam. Dengan lebih daripada 70 kewarganegaraan berbeza dalam badan pelajarnya, IUM menggalakkan interaksi dan pertukaran dalam kalangan pelajar dari seluruh dunia.

Diilhamkan dan dipandu oleh misinya, IUM telah menetapkan objektif khusus yang mencirikan visi masa depannya dan peranan yang ingin dimainkan dalam persekitarannya:

  1. Untuk diiktiraf di peringkat tempatan dan antarabangsa sebagai tempat rujukan dalam perniagaan dan komuniti akademik dalam aktiviti perkhidmatan bernilai tinggi, terutamanya dalam Pengurusan Mewah, Hospitaliti & Pengurusan Acara, dan Perkhidmatan Kewangan.
  2. Untuk menjadi pemain penting dalam promosi Tanggungjawab Sosial Korporat dan Pembangunan Mampan dalam sektor Mewah, Hospitaliti dan Perkhidmatan Kewangan.
  3. Untuk menyumbang secara signifikan kepada daya tarikan Monaco dan menjadi institusi unggul dalam Principality.
  4. Untuk menggalakkan pendekatan pedagogi inovatif yang meluaskan sempadan bilik darjah dengan menggerakkan pembelajaran berasaskan projek dan pengalaman secara langsung dengan pelbagai organisasi.
  5. Untuk menyediakan dan melatih pengamal yang sangat dicari dalam Perkhidmatan Mewah, Hospitaliti dan Kewangan, yang diupah semasa tamat pengajian, dan untuk mewujudkan rangkaian alumni yang berpengaruh dan aktif yang merupakan sumber nilai tambah kepada firma dalam bidang ini.

Kenyataan Misi

  • IUM mendidik pemimpin perniagaan yang berkemahiran tinggi dan bertanggungjawab dari seluruh dunia dalam bidang aktiviti bernilai tinggi, khususnya dalam Mewah, Hospitaliti dan Perkhidmatan Kewangan.
  • IUM menawarkan pengajaran yang cemerlang dalam persekitaran silang budaya yang kecil, berhubung, merangsang, memupuk semangat keusahawanan, kerja kolaboratif, pembelajaran berasaskan pengalaman, dan persefahaman bersama di kalangan pelajar, fakulti dan kakitangan.
  • IUM bermaksud kualiti pendidikan melalui penyelidikan yang ditumpukan kepada kemajuan dan penyebaran pengetahuan pengurusan dalam aktiviti bernilai tinggi untuk menambah baik amalan pengurusan. Ia menjalankan aktiviti penyelidikannya berhubung rapat dengan komuniti perniagaan tempatan dan antarabangsa, menggalakkan inovasi, tanggungjawab sosial korporat, dan pembangunan mampan.
  • IUM menyumbang kepada pengantarabangsaan institusi akademik yang menjadi miliknya, OMNES Education, dan daya tarikan dan dinamisme Principality of Monaco.

Visi

  • Untuk diiktiraf di peringkat tempatan dan antarabangsa sebagai penanda aras dalam perniagaan dan komuniti akademik dalam perkhidmatan menambah nilai tinggi, terutamanya dalam Pengurusan Mewah; Hospitaliti dan Pengurusan Acara; dan Perkhidmatan Kewangan; untuk pendidikan di peringkat siswazah dan pasca siswazah; dan untuk penyelidikan dalam bidang ini.
  • Untuk menjadi pemain penting dalam promosi Tanggungjawab Sosial Korporat dan Pembangunan Mampan dalam Perkhidmatan Mewah, Hospitaliti dan Kewangan.
  • Untuk menyumbang dengan ketara kepada daya tarikan Monaco.

Angka Utama

  • +680 Pelajar
  • +70 Warganegara
  • 30 Pelajar setiap Kelas
  • 600 Acara di Monaco setiap Tahun

Penekanan Kuat pada Pembelajaran Pengalaman

Di IUM, pelajar boleh menggunakan pembelajaran akademik mereka di luar persekitaran pembelajaran harian mereka dalam konteks perniagaan sebenar.

Pendekatan pembelajaran berasaskan pengalaman mencirikan keseluruhan kurikulum, menekankan aplikasi, contoh dunia sebenar dan kajian kes.

Pendekatan ini menawarkan pelajar peluang untuk menangani cabaran konkrit dan topikal yang diberikan kepada mereka oleh syarikat dan terlibat secara aktif dengan eksekutif syarikat yang berkaitan dalam membuat keputusan dan cadangan strategik, biasanya semasa pertandingan perniagaan, latihan amali dan lawatan belajar projek berasaskan pasukan yang dianjurkan dalam program yang.

Akreditasi

Akreditasi AMBAAkreditasi AACSB

Lokasi

  • Monaco-Ville

    14 Rue Hubert Clerissi, 98000, Monaco-Ville

    Program

      Institusi juga menawarkan:

      Soalan