
BA (Hons) Komunikasi Fesyen & Amalan Industri
London, United Kingdom
TEMPOH MASA
2 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Komunikasi Fesyen BA (Kepujian) & Program Amalan Industri, yang menjangkau dua tahun yang memperkaya, menawarkan peluang luar biasa untuk terlibat dalam industri fesyen dan media dinamik dengan Condé Nast. Program komprehensif ini mendalami fesyen, media, dan industri kreatif, merangkumi bidang seperti pemasaran fesyen, penjenamaan, pengurusan perniagaan, penggayaan, pembuatan imej, fotografi, filem, hala tuju kreatif, reka bentuk grafik dan digital, serta kewartawanan fesyen dan media. Dengan penekanan yang kuat pada teori dan amalan, pelajar akan terlibat secara langsung dengan profesional industri, memastikan pendidikan menyeluruh yang seiring dengan trend, perdebatan, teori dan amalan industri terkini.
Sebagai pelajar dalam program intensif pantas ini, anda akan meneroka pandangan holistik tentang kepentingan budaya, ekonomi, global dan tempatan fesyen. Anda akan memupuk pelbagai perspektif dan kesedaran budaya, menyediakan anda untuk komunikasi fesyen dan kerjaya media.
Matlamat menyeluruh program ini adalah untuk membimbing anda ke arah memperoleh Ijazah Kepujian dalam Komunikasi Fesyen & Amalan Industri sambil melengkapkan anda dengan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk cemerlang dalam fesyen, media dan industri yang berkaitan. Sama ada minat anda terletak pada subjek kreatif seperti penggayaan dan pembuatan imej, pendekatan strategik atau berorientasikan perniagaan, atau gabungan kedua-duanya, program ini menampung kemahiran dan minat unik anda.
Ia akan memperkenalkan anda kepada asas sejarah, sosial, budaya, ekonomi, dan politik amalan fesyen, media dan komunikasi, dan memupuk perbincangan yang meriah mengenai masa depan industri fesyen dan media, yang menekankan kepentingan perubahan sistemik yang positif. Program ini direka bentuk untuk meningkatkan kemahiran komunikasi anda merentasi platform media yang pelbagai, menyeimbangkan antara output strategik dan kreatif. Selain itu, ia memberi tumpuan kepada memupuk kemahiran boleh dipindahkan yang penting, merangkumi penyelidikan, analisis, pemikiran kritis, inovasi dan penghasilan kandungan kreatif dan strategik. Program ini juga menyediakan peluang berharga untuk pembelajaran pengalaman dan penglibatan dengan profesional dalam fesyen, media, dan industri yang berkaitan, dan akan membantu anda dalam mengenal pasti kekuatan anda dan merumuskan laluan kerjaya yang sesuai dalam bidang dinamik ini, atau melanjutkan pengajian tinggi.
Ciri-ciri Unik Kursus
Kolej Condé Nast menawarkan akses yang tiada tandingan kepada tokoh industri, termasuk pasukan editorial dan perniagaan di sebalik penerbitan ikonik seperti Vogue, GQ, Glamour, Tatler, House & Taman, Dunia Dalaman dan WIRED. Kelebihan unik ini membolehkan kami menggabungkan ketelitian akademik dengan hubungan industri yang luar biasa, mewujudkan persekitaran pendidikan yang tidak seperti yang lain.
Di Kolej Fesyen Condé Nast & Reka bentuk, komitmen kami yang tidak berbelah bahagi terhadap penyediaan industri terbukti. Ciri menonjol program ini termasuk modul Penempatan Industri Fesyen dan Projek Industri Kolaboratif . Modul ini akan menawarkan anda interaksi yang tidak ternilai dengan profesional industri. Anda akan berpeluang untuk memulakan penempatan industri selama empat minggu pada akhir tahun satu (sila ambil perhatian bahawa penempatan tidak dijamin dan anda perlu memohon peluang ini), diikuti dengan penglibatan musim luruh dengan ringkasan industri langsung yang ditetapkan oleh syarikat rakan kongsi; rakan kongsi industri terdahulu termasuk Vogue, Louis Vuitton, Jaguar Land Rover, Estée Lauder, Condé Nast Contract Publishing, Modus PR, Manolo Blahnik, GQ, Hugo Boss, Coach, Métier London, MAC, Coach, dan Penhaligon's.
Kemasukan
Kurikulum
Program ini distrukturkan sebagai lapan penggal selama 10 minggu merentas dua tahun akademik, beralih daripada RQF tahap 4 kepada RQF tahap 5 dalam penggal tiga, sebelum maju daripada RQF tahap 5 kepada RQF tahap 6 dalam penggal enam. Program ini menawarkan gabungan unik, menggabungkan ketelitian akademik dan penglibatan industri dengan kemahiran praktikal dan profesional, menggunakan kepakaran Vogue College of Fashion dan rangkaian luas profesional industri Kolej.
Term 1 - Autumn Term (Year One)
- Fashion Culture & Trends (Level 4, 15 Credits)
- Fashion Image & Visual Communication (Level 4, 15 Credits)
- Introduction to Fashion Media (Level 4, 15 Credits)
Term 2 - Winter Term (Year One)
- Fashion Marketing & Promotion (Level 4, 15 Credits)
- Fashion Retail Environments (Level 4, 15 Credits)
- Fashion & Society (Level 4, 15 Credits)
Term 3 - Spring Term (Year One)
- Fashion Branding & Creative Communication (Level 5, 15 Credits)
- Brand Identity & Design (Level 4, 15 Credits)
- Professional Development Portfolio (Level 4, 15 Credits)
Term 4 - Summer Term (Year One)
- Creative Option Module (Fashion Journalism / Fashion Styling / Fashion Illustration) (Level 5, 15 Credits)
- Fashion Industry Placement (Level 5, 30 Credits)
Term 5 - Autumn Term (Year Two)
- Consumer Behaviour & Insight (Level 5, 15 Credits)
- Collaborative Industry Project (Level 5, 30 Credits)
Term 6 - Winter Term (Year Two)
- Business Option Module (Magazine & Media Publishing / Fashion Business & Entrepreneurship / Fashion Buying & Product Strategy) (Level 5, 15 Credits)
- Digital Strategy & Interactive Media (Level 6, 30 Credits)
Term 7 - Spring Term (Year Two)
- Fashion for Positive Change (Level 6, 15 Credits)
- Independent Research Project (Level 6, 30 Credits)
Term 8 - Summer Term (Year Two)
- Professional Practice Portfolio (Level 6, 15 Credits)
- Independent Final Creative Project: RESOLUTION (Level 6, 30 Credits)
Yuran Pengajian Program
Galeri
Peluang kerjaya
We are dedicated to empowering our students to excel in the fashion world. We recognise that a thriving career in this dynamic field requires more than just academic knowledge; it demands practical skills, guidance, and opportunities. Throughout your educational journey with us, we will provide an array of career support options tailored to your needs.
This programme contains modules, experiences and opportunities meticulously designed to equip you with the essential skills, knowledge and practice crucial for a successful fashion career, from personal development to professional practice.
The technological developments of recent years have driven new opportunities in the fashion communication sector, and there is no longer such a distinct separation between fashion media and fashion retail. Professionals now move seamlessly between editorial roles and positions with major fashion brands and retailers, and this shift has greatly widened the scope of available careers.
Within the course content, there will be many career and professional development elements and activities available to you, including:
- Professional Development Portfolio module
- Fashion Industry Placement module
- Professional Practice Portfolio module
- Support with finding an industry placement
- Careers Day at the end of the course
- Alumni Career panel during the induction week
- The reality of Careers in the Fashion Industry session
You will also have access to our Career Services including, but not limited to:
- Strengths testing
- CV & Cover Letter Editing
- Mock Interviews
- Career path planning
- Professional Portfolio creation
- Optional 1-2-1 tutorial with our Career Consultant
- Termly 1-2-1 consultation with an Academic
Pelajar terdahulu yang lulus dari ijazah BA (Hons) Fesyen Komunikasi & Amalan Industri kami telah bekerja di Vogue College of Fashion , Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L'Oréal, Hayley Menzies, Grazia , HanSpringett LTD (AKA H-Lans), GQ, Harper's Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton dan banyak lagi.