Sains komputer dan kejuruteraan
University of South Carolina
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Columbia, Amerika Syarikat
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Minta maklumat
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
ahli sains komputer reka bentuk dan perisian membina aplikasi. Computer Engineers bina dan sistem program terbenam. Maklumat Computer Systems pakar reka bentuk dan melaksanakan penyelesaian Teknologi Maklumat untuk perniagaan.
Computing sebagai Profesion a
ahli sains komputer dan jurutera mengaplikasikan teori dan prinsip matematik dan sains untuk mereka bentuk komputer, perisian, rangkaian, dan proses. profesional ini bekerja dalam pelbagai situasi dalam penyelidikan, industri, kerajaan, perniagaan dan pendidikan untuk mencipta teknologi canggih maklumat, sistem komputer dan aplikasi komputer. Bidang sains komputer dan kejuruteraan sentiasa bergerak ke hadapan, memberikan cabaran intelektual dan membangunkan pengetahuan baru pada asas hampir setiap hari.
Siswazah dari program Sains Komputer dan Kejuruteraan kami boleh memilih untuk memberi tumpuan kerjaya mereka dalam pelbagai cara: usahawan, aplikasi web, grafik komputer, permainan video, pengkomputeran perusahaan, sistem terbenam, pentadbiran rangkaian, aplikasi mudah alih, keselamatan komputer, visi komputer, biologi pengiraan , prestasi tinggi (super) pengkomputeran, pemodelan saintifik, sistem pangkalan data, animasi komputer, rangkaian wayarles, kecerdasan buatan, dan sebagainya.
Kerjaya Outlook
Permintaan untuk profesional dalam bidang pengkomputeran adalah meluas; peluang pekerjaan kepada ahli-ahli sains komputer dan jurutera wujud dalam hampir setiap industri. Sebagai aplikasi komputer terus berkembang, pekerjaan dalam bidang sains komputer dan kejuruteraan dijangka menjadi antara yang paling pesat berkembang di Amerika Syarikat melalui 2016. Gambaran keseluruhan peluang pekerjaan dalam bidang sains komputer dan kejuruteraan boleh didapati daripada Biro Amerika Syarikat Statistik Buruh.
Tajuk pekerjaan yang paling biasa pelajar-pelajar kita bergerak ke dalam adalah:
- Software Engineer / Software Developer, di syarikat-syarikat seperti Google, Amazon, Facebook, Microsoft, Boeing, Vanguard, Blue Cross, dan lain-lain A Reka bentuk perisian jurutera dan membina perisian: aplikasi iPhone, laman web (seperti facebook, amazon), aplikasi desktop (seperti Excel), perisian tertanam (yang berjalan di dalam kereta), sistem perniagaan (seperti bank), program robot (kawalan bahawa robot pembuatan ), perisian perubatan (yang mengawal rekod perubatan elektronik di hospital), dan lain-lain
- Systems Analyst, di pelbagai syarikat perunding atau syarikat besar. Seorang penganalisis sistem mengkaji perniagaan 'keperluan teknologi maklumat dan kemudian mereka bentuk dan melaksanakan satu penyelesaian teknikal, sebagai contoh, mengautomasikan proses tuntutan untuk sebuah syarikat insurans, mengubah syarikat bata-dan-mortar ke dalam sebuah syarikat e-dagang, dan lain-lain
- System Administrator, di mana-mana syarikat yang menggunakan komputer dalam perniagaan mereka. Pentadbir sistem pakar keselamatan siber. Mereka memastikan bahawa rangkaian komputer berfungsi dan selamat dari semua serangan.
- Jurutera komputer, di syarikat-syarikat seperti Intel, Motorola, AMD, NVidia, dan lain-lain A reka bentuk Jurutera Komputer dan membina komputer, perkakasan komputer, sensor komputer dan sistem perkakasan komputer yang lain dan juga menulis perisian tahap rendah yang mengawal alat-alat ini.
KAJIAN
Sains Komputer & Kejuruteraan merangkumi pelbagai topik. Antara topik yang anda akan belajar tentang termasuk:
- pembangunan aplikasi web
- pembangunan aplikasi mudah alih
- grafik komputer dan animasi
- pembangunan permainan video
- bahasa pengaturcaraan
- pengaturcaraan robot
- kecerdasan buatan
- analisis data besar
- interaksi manusia-komputer
- rangkaian / pentadbiran sistem
- Sistem Pangkalan Data
- algoritma
- keselamatan siber
- biologi pengkomputeran
- berprestasi tinggi (super) pengkomputeran
- pemodelan saintifik
- rangkaian komputer
- pengurusan sistem maklumat perniagaan
Sains Komputer dan Kejuruteraan di USC
Jabatan Sains Komputer dan Kejuruteraan menawarkan ijazah sarjana muda dengan jurusan dalam bidang sains komputer, kejuruteraan komputer dan sistem maklumat komputer. Semua tiga darjah menyediakan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk bekerja sebagai pengamal dalam semua aspek industri pengkomputeran dan pemprosesan maklumat. Semua jurusan termasuk teras biasa kursus asas dalam pengkomputeran. Utama dalam bidang kejuruteraan komputer merangkumi kursus-kursus dalam bidang elektronik dan perkakasan komputer serta perisian; utama dalam sistem maklumat komputer termasuklah kursus dalam perniagaan dan direka bentuk untuk pelajar-pelajar yang berminat dalam aplikasi perniagaan; utama dalam bidang sains komputer membolehkan pelajar memberi tumpuan terutamanya kepada aspek perisian pengkomputeran dan memerlukan pemilihan kawasan permohonan yang sesuai.
Jabatan juga menawarkan MS, ME, dan ijazah PhD dalam Sains Komputer dan Kejuruteraan. Program BS / MS digabungkan disediakan yang memudahkan selesai kedua-dua darjah dengan membenarkan beberapa kursus kanan yang akan digunakan untuk kedua-dua darjah.
Penyelidikan jabatan
Fakulti di Jabatan Sains Komputer dan kelakuan Engineering penyelidikan dan pembangunan dalam pelbagai bidang asas, termasuk asas ejen-computing, membuat keputusan dan analisis, perlombongan pangkalan data dan pergudangan, reka bentuk sistem multimedia dan pelaksanaan, seni bina komputer yang sama, dan keselamatan. Kajian ini mendapati permohonan dalam bioinformatik, e-dagang, pendidikan, sistem maklumat, dan forensik komputer. kursus elektif maju dalam bidang-bidang yang ditawarkan, dan terdapat beberapa peluang kepada pelajar sarjana muda untuk mengambil bahagian dalam projek-projek penyelidikan yang berterusan (atau untuk mencadangkan mereka sendiri!).
Organisasi Pelajar
Kami mempunyai kumpulan pelajar ACM aktif yang menyokong pelbagai aktiviti, termasuk program-program tempatan dan lawatan lapangan, penyertaan dalam persidangan serantau, dan pertandingan perisian. Terdapat juga bab tempatan aktif Persatuan Kebangsaan Black Engineers (NSBE), sebuah kelab CyberSecurity, dan kumpulan Wanita di Computing. Jabatan ini menyediakan sokongan untuk penyertaan mahasiswa dalam pelbagai aktiviti, termasuk persidangan dan pertandingan.
Perkhidmatan Pelajar di Kolej Kejuruteraan dan Pengkomputeran
Semua program ijazah pertama di Kolej Kejuruteraan dan Teknologi Maklumat diselaraskan oleh Pejabat Perkhidmatan Pelajar. Pejabat ini menjalankan advisement dan orientasi untuk pelajar baru dan pemindahan, mengekalkan rekod pelajar, menjejaki kemajuan pelajar, dan membersihkan pelajar tamat pengajian. Mereka juga boleh memberikan maklumat dan kenalan dalam seperti perumahan dan bantuan kewangan kawasan nonacademic walaupun mereka tidak sumber utama maklumat mengenai kawasan nonacademic. Borang dan permintaan yang memerlukan kebenaran Dekan hendaklah dibawa ke pejabat ini; tanggungjawab yang berkaitan dengan program sarjana muda telah diwakilkan kepada pejabat ini.
Memohon kepada Jabatan Sains dan Kejuruteraan Komputer
pelajar ijazah perlu memohon kemasukan ke Universiti. Setelah diterima untuk USC anda boleh memilih apa sahaja yang utama yang anda mahu, termasuk mana-mana salah satu daripada jurusan Computer kami. Lawati halaman Kemasukan kami untuk maklumat mengenai permohonan ke USC.
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.