Sarjana Muda Sastera dalam Perhubungan Awam, Pengiklanan & Komunikasi Pemasaran Bersepadu
Greenville, Amerika Syarikat
TEMPOH MASA
4 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Aug 2025
YURAN TUISYEN
USD 36,364 / per year *
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
* tuisyen sepenuh masa 2022-2023
pengenalan
Program perhubungan awam, pengiklanan dan komunikasi pemasaran bersepadu di Thiel College ialah usaha sama antara Jabatan Media, Komunikasi dan Perhubungan Awam dan Jabatan Pentadbiran Perniagaan dan Perakaunan. Pelajar akan mengambil pelbagai kursus dalam perhubungan awam, pengiklanan, komunikasi pemasaran bersepadu, komunikasi interpersonal, media, perakaunan, pengurusan perniagaan, sistem maklumat komputer (CIS), dan ekonomi.
Program ini mempunyai dua trek yang serupa tetapi berbeza. Landasan media disyorkan untuk pelajar yang ingin bekerja dalam syarikat atau perhubungan awam dan agensi pengiklanan, tetapi tidak menjangkakan berpindah ke jawatan pengurusan am. Landasan pengurusan disyorkan untuk pelajar yang menjangkakan memulakan kerjaya mereka dalam perhubungan awam atau pengiklanan dan akhirnya berpindah ke jawatan pengurusan am dalam agensi atau syarikat.
Ciri-ciri Utama
- Memahami asas pemasaran perniagaan (terutamanya perhubungan awam dan pengiklanan) dan fungsi pengurusan.
- Membangunkan kemahiran interpersonal dan belajar menjadi ahli yang berharga dalam pasukan.
- Fahami bahawa setiap keputusan perniagaan mempunyai kos dan faedah kewangan, alam sekitar dan pengurusan.
- Bersedia untuk pekerjaan sebagai profesional perhubungan awam, pengiklanan atau pemasaran dan untuk kemasukan ke program siswazah perhubungan awam, pengiklanan, pemasaran atau perniagaan am.
- Fahami isu etika dalam perhubungan awam, pengiklanan dan pemasaran dalam persekitaran perniagaan hari ini, dan penyelesaian yang sesuai bagi dilema etika dan masalah lain.
- Menunjukkan pemahaman yang menyeluruh tentang peranan komunikasi dalam masyarakat dan dalam budaya massa, peranan dan penggunaan komunikasi massa, dan penggunaan pelbagai aplikasi komunikasi khusus seperti perhubungan awam, pengiklanan dan pemasaran secara amnya.
- Tunjukkan pemahaman yang menyeluruh tentang keperluan pekerjaan dan persekitaran kerja dalam perhubungan awam, pengiklanan, dan jawatan pemasaran, jabatan dan agensi.
Hasil Program
Pelajar yang lulus dari Thiel College dengan jurusan perhubungan awam, pengiklanan dan komunikasi pemasaran bersepadu akan:
- Dapat mencipta mesej persuasif dengan berkesan;
- Memahami isu etika dalam kerja media yang dicipta oleh kebebasan Pindaan Pertama dan dapat bertindak dengan cara yang beretika;
- Memahami dan dapat menerapkan kemahiran kepimpinan dan kerjasama yang adaptif;
- Dapat menganalisis, dan menggunakan teori dan pendekatan semasa untuk membuat keputusan dalam Perhubungan Awam;
- Menunjukkan komunikasi yang berkesan dalam bentuk lisan dan bertulis di lapangan.
Kurikulum
Major Requirements
Management Track
- COMM 155 Pengenalan kepada Komunikasi Pemasaran Bersepadu
- COMM 255 Komunikasi Interpersonal atau COMM 321 Komunikasi Organisasi
- COMM 280 Tinjauan Komunikasi Pengantara
- COMM 282 Menulis untuk Media
- COMM 325 Communication Ethics
- COMM 340 Perhubungan Awam
- COMM 405 Perhubungan Awam Lanjutan
- COMM 470 Senior Seminar
- COMM 480 Internship
- CIS 111 Word Processing Applications
- CIS 112 Spreadsheet Applications
- CIS 122 Advanced Spreadsheet Apps
- ACCT 113 Prinsip Perakaunan
- BADM 233 Managerial Accounting
- Pengiklanan BADM 324
- BADM 355 Undang-undang Perniagaan I
- BADM 374 Principles of Management
- BADM 384 Business Communication
- BADM 454 Pemasaran
- ECON 221 Mikroekonomi
Disyorkan: IS 140—Seni Grafik; COMM 181—Public Speaking; COMM 300—Pujukan; COMM 331— Komunikasi Antara Budaya; dan COMM 455—Undang-undang & Peraturan Media
Trek Media
- COMM 155 Pengenalan kepada Komunikasi Pemasaran Bersepadu
- COMM 255 Komunikasi Interpersonal atau COMM 321 Komunikasi Organisasi
- COMM 280 Tinjauan Komunikasi Pengantara
- COMM 282 Menulis untuk Media
- COMM 325 Communication Ethics
- COMM 340 Perhubungan Awam
- COMM 405 Perhubungan Awam Lanjutan
- COMM 470 Senior Seminar
- COMM 480 Internship
- Aplikasi Pemprosesan Perkataan CIS 111
- CIS 112 Spreadsheet Applications
- CIS 122 Advanced Spreadsheet Apps
- BADM 100 Pengenalan kepada Perniagaan
- CSCI 139 Reka Bentuk & Pembangunan Web
- Pengiklanan BADM 324
- BADM 374 Principles of Management
- BADM 384 Business Communication
- BADM 454 Pemasaran
- BADM 456 International Marketing
- ECON 221 Mikroekonomi
Disyorkan: IS 140—Seni Grafik; COMM 181—Public Speaking; COMM 300—Pujukan; COMM 331— Komunikasi Antara Budaya; dan COMM 455—Undang-undang & Peraturan Media
Peluang kerjaya
Program ini luas dan merangkumi pelbagai peluang pekerjaan untuk graduan kami! Pelajar Thiel College dalam program ini akan dapat bekerja dalam bidang seperti perhubungan awam, pengiklanan dan pemasaran, bekerja dalam PR/agensi pengiklanan, syarikat atau perniagaan kecil (termasuk syarikat media), organisasi bukan untung besar dan kecil, atau kerajaan. Ia juga membantu menyediakan pelajar untuk pengajian siswazah dalam perhubungan awam, pengiklanan, pemasaran, pentadbiran perniagaan (seperti ijazah MBA), pengurusan bukan untung atau kewartawanan perniagaan.
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Scholarship Opportunities
Thiel College menawarkan biasiswa kepada pelajar atas sebab seperti kejayaan akademik, khidmat masyarakat atau penglibatan, kepimpinan teladan dan banyak lagi! Biasiswa yang tersedia untuk jurusan perhubungan awam, pengiklanan, dan komunikasi pemasaran bersepadu adalah:
- The Roger ’52 and Paula G. Blatter Scholarship
- William Randolph Hearst Scholarship Endowment Fund
- Mister Rogers Scholarship
Yuran Pengajian Program
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.