Pengurusan Perniagaan Kepujian BA (Pemasaran)
Middlesex University Dubai
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Dubai, Emiriah Arab Bersatu
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
3 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
AED 59,947 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Jan 2025
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Pengurusan Perniagaan Kepujian BA (Pemasaran) ialah pilihan ideal untuk pelajar yang ingin membangunkan kepakaran pemasaran merentasi pelbagai sektor perniagaan dan belajar berkomunikasi dan 'menjual' idea mereka kepada khalayak komersial. Disokong oleh tutor pakar, yang membawa pengalaman industri kepada pengajaran mereka, anda akan mengkaji fungsi utama yang menyokong kejayaan perniagaan dan belajar menyampaikan kempen pemasaran dengan yakin. Pilihan kerjaya adalah luas dengan Pengurusan Perniagaan (Pemasaran) kami Pathway. Anda akan berada pada kedudukan yang baik untuk memasuki pelbagai jenis organisasi korporat, kerajaan dan sektor ketiga.
Institut Pemasaran Bertauliah
Program di Middlesex University Dubai ini diakreditasi oleh badan pemasaran profesional terkemuka, The Chartered Institute of Marketing (CIM). CIM bekerja bersama universiti di seluruh dunia, memetakan kandungan ijazah mereka terhadap kelayakan pemasaran profesional yang paling dicari CIM.
Ini menawarkan peluang kepada pelajar untuk mendapatkan pengecualian ke atas modul kelayakan CIM, mengurangkan bilangan penilaian modul yang diambil kepada satu atau dua dan bukannya tiga. Pengecualian ini menjadikannya lebih cekap dan kos efektif untuk mendapatkan kelayakan pemasaran profesional.
Kelayakan CIM adalah berdasarkan penyelidikan terperinci dan maklum balas majikan yang berterusan, berkongsi kemahiran dan pengetahuan yang diperlukan untuk pemasar masa kini. Ini membantu pelajar universiti kami untuk maju menjadi pengamal, menonjol daripada orang ramai dan meningkatkan peluang mereka untuk mendapatkan jawatan siswazah pilihan pertama mereka.
Middlesex University Dubai juga merupakan salah satu daripada beberapa Pusat Pengajian Bertauliah CIM di Dubai, menawarkan pelajar peluang untuk melengkapkan baki modul CIM yang diperlukan untuk mendapatkan kelayakan CIM mereka.
Institut Permodelan Kewangan
Middlesex University Dubai ialah Rakan Kongsi Akademik The Financial Modeling Institute (FMI). FMI berdedikasi untuk kecemerlangan dalam Pemodelan Kewangan dan pensijilan yang diiktiraf di peringkat global serta menjalankan peperiksaan pemodelan kewangan yang ketat yang benar-benar menguji kecekapan kemahiran pemodelan kewangan calon.
Pelajar berhak mendapat diskaun dan tawaran yang diumumkan dari semasa ke semasa untuk universiti rakan kongsi. Pelajar kami boleh memohon biasiswa yang ditawarkan oleh FMI untuk pelbagai kursus. Pelajar berpeluang menghadiri acara rangkaian dan webinar.
Pensijilan FMI ialah pintu masuk untuk menjadi ahli rangkaian global pemimpin pemodelan kewangan yang telah menunjukkan penguasaan kepakaran pemodelan kewangan dunia sebenar dan gunaan. Pensijilan FMI sesuai untuk semua kewangan, perakaunan, pelaburan, insurans dan profesional perniagaan lain.
Institut Akauntan Pengurusan Bertauliah (CIMA)
Program Pengurusan Perniagaan BA dan Perniagaan Antarabangsa BA kami diiktiraf oleh Institut Akauntan Pengurusan Bertauliah (CIMA), badan akauntan pengurusan profesional terkemuka dan terbesar di dunia. Kelayakan anda akan mengecualikan anda daripada menduduki Peperiksaan CIMA di Peringkat Sijil, sekali gus mengurangkan bilangan peperiksaan yang diperlukan untuk Kelayakan Profesional CIMA.
Mengapa belajar Pengurusan Perniagaan (Pemasaran)?
Anda akan membangunkan kemahiran perniagaan, pengetahuan dan pengalaman utama untuk mencapai kecemerlangan dalam kerjaya pengurusan. Syarikat dan organisasi memerlukan graduan yang mempunyai pengetahuan perniagaan pakar, dan juga boleh menunjukkan kemahiran analisis dan penyelesaian masalah, dengan kepintaran profesional untuk menangani cabaran dalam persekitaran perniagaan yang pantas. Anda akan belajar untuk bekerja secara berkesan dalam pasukan dan dapat membentangkan serta menyampaikan idea pengurusan perniagaan dengan yakin. Kami juga memastikan anda membangunkan pengetahuan pakar dalam:
- Pihak berkepentingan: jangkaan dan tingkah laku mereka
- Persekitaran perniagaan dan kesannya terhadap strategi
- Reka bentuk, pengeluaran dan pengedaran produk dan perkhidmatan
- Sumber perniagaan: pemerolehan, aplikasi dan kawalan
- Proses perniagaan: perancangan, penambahbaikan dan kawalan
Kurikulum
Pada Tahun 1 anda akan melengkapkan empat modul wajib untuk membangunkan kemahiran dan pengetahuan penting dalam pengurusan perniagaan.
Pada Tahun 2 anda akan mempelajari tiga modul teras untuk memahami isu penting perniagaan. Anda juga akan memilih modul pemasaran pilihan daripada Pengurusan Jenama, Tingkah Laku Pengguna atau Keusahawanan dan Pemasaran Perniagaan Kecil.
Pada tahun akhir anda, anda akan mempelajari dua modul wajib dalam Pengurusan Strategik dan Pemasaran Perkhidmatan. Anda juga akan memilih dua modul pilihan daripada modul pemasaran pakar: E-Pemasaran dan Media Sosial, Pemasaran Antarabangsa atau Pengiklanan dan Promosi.
Tahun 1
- Pengurusan Orang (15 Kredit) - Wajib
- Konsep Pengurusan (15 Kredit) - Wajib
- Kaedah Kuantitatif untuk Perniagaan (30 Kredit) - Wajib
- Konsep Kewangan Perniagaan (30 Kredit) - Wajib
- Teori Pemasaran dan Amalan (30 Kredit) - Wajib
Tahun 2
- Strategi Pemasaran Digital (30 Kredit) - Pilihan
- Perilaku Organisasi (15 Kredit) - Wajib
- Prinsip Inovasi dan Keusahawanan (15 Kredit) - Wajib
- Sistem Maklumat Pengurusan (15 Kredit) - Wajib
- Persekitaran Perniagaan (15 Kredit) - Wajib
- Pengurusan Operasi (30 Kredit) - Wajib
- Penyelidikan dan Wawasan Pemasaran (30 Kredit) - Pilihan
Tahun 3
- Pengurusan Strategik (30 Kredit) - Wajib
- Strategi dan Pelaksanaan Pemasaran (15 Kredit) - Wajib
- Pemasaran Global dan Merentas Budaya (15 Kredit) - Wajib
- Perkhidmatan Pengurusan Pemasaran (30 Kredit) - Wajib
- Komunikasi Profesional (15 Kredit) - Pilihan
- Pemasaran Fesyen (15 Kredit) - Pilihan
- Projek Perundingan Pemasaran (15 Kredit) - Pilihan
- Perhubungan Awam dan Reputasi Korporat (15 Kredit) - Pilihan
- Media Sosial dan Pemasaran Viral (15 Kredit) - Pilihan
- Penciptaan Venture Baru (15 Kredit) - Pilihan
- Pemasaran Pemasaran (30 Kredit) - Pilihan
- Projek Penyelidikan (30 Kredit) - Pilihan
Kemasukan
Peluang kerjaya
Graduan Pengurusan Perniagaan (Kewangan) kami mungkin mendapati diri mereka bekerja dalam pelbagai organisasi perindustrian, komersial dan sektor ketiga. Pelbagai peranan pengurusan perniagaan dalam organisasi antarabangsa berprestij mungkin tersedia termasuk Technocrats Middle East, Western Union, Dulsco, Emirates, Noor Bank, Jumbo Line, Petrofac, Kimberley Clark, International School, Santander, Progressive Recruitment, Valid Security dan Morrisons. Ijazah ini juga membolehkan pelajar keusahawanan untuk menubuhkan perniagaan mereka sendiri.