Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kepujian) dalam Pemasaran
Hong Kong Polytechnic University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Hung Hom, Hong Kong
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
4 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
HKD 145,000 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* setiap tahun akademik dibayar dengan dua ansuran yang sama sebelum bermulanya semester pertama dan kedua tahun akademik
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Program ini ditawarkan dalam Skim BBA (Kepujian). Keperluan kredit program ini hanya menunjukkan. Mereka tertakluk kepada semakan. Semua pelajar BBA (Kepujian) mesti menyelesaikan penempatan kerja semasa belajar, sama ada pada musim panas atau semasa semester. Jabatan memberikan bantuan untuk mencari penempatan yang sesuai.
Matlamat Program
Program ini menyediakan pelajar dengan:
- Pendidikan perniagaan yang lengkap;
- Kompetensi dalam analisis, perancangan, pelaksanaan dan pengendalian keputusan pemasaran;
- Keupayaan analisis dan kecekapan penyelidikan;
- Keupayaan untuk berkomunikasi, berinteraksi dan campur tangan dalam peranan integratif yang dikaitkan dengan pemasaran;
- Penghayatan tanggungjawab profesional pemasaran dalam konteks persekitaran dan antarabangsa yang lebih luas; dan
- Literasi dalam penggunaan sistem maklumat dan teknologi yang relevan dengan pemasaran.
Ciri-ciri
Program ini memberi tumpuan kepada pengembangan kemahiran praktikal dan pengetahuan akademik dan profesional. Ini memberi penekanan yang tinggi pada kaedah pembelajaran interaktif dan berpusatkan pelajar, termasuk kajian kes, bermain peranan dan latihan simulasi. Ini menawarkan berbagai pilihan subjek, termasuk Perilaku Pengguna, Komunikasi Pemasaran Bersepadu, Pemasaran Media Sosial, Penyelidikan Pemasaran, Pemasaran Perkhidmatan, Pemasaran Digital dan Pengurusan Pemasaran di China.
Semua pelajar di Fakulti Perniagaan digalakkan untuk berpartisipasi dalam Program Pengembangan Orang Keseluruhan, yang merangkumi pelbagai aktiviti ekstrakurikuler seperti kem latihan kepemimpinan, bimbingan bimbingan rakan sebaya dan pertukaran daratan luar negeri dan China. Setiap pelajar ditugaskan sebagai mentor profesional yang merupakan eksekutif atau pengurus yang berpengalaman dalam dunia perniagaan yang memberikan nasihat dan sokongan dan menolong pelajar merancang kerjaya dan membuat persiapan untuk pekerjaan pertama mereka setelah tamat pengajian.
Tertakluk pada ketersediaan, pelajar BBA boleh menghabiskan satu semester untuk belajar di universiti lain di luar negara atau di daratan China dan mendapat kepujian untuk memperolehi ijazah PolyU mereka.
Pelajar pemasaran dilengkapi dengan pengalaman teori dan praktikal setelah tamat pengajian. Pelajar dan graduan kami mempunyai rekod prestasi yang luar biasa untuk memperoleh anugerah dalam pertandingan terbuka.
Pendidikan Bersepadu Kerja (WIE)
Untuk lulus, setiap pelajar mesti menyelesaikan 100 jam (3 kredit latihan) WIE. Jabatan telah mengembangkan peluang untuk pelajar bekerja di firma sama ada semasa percutian musim panas atau sebagai pekerja sambilan. Penempatan musim panas boleh didapati di Hong Kong, tanah besar China atau luar negara. Ini, dan bentuk pengalaman kerja yang lain, dapat diperhatikan oleh keperluan WIE.
Kurikulum
Semua program di bawah Skim mempunyai struktur berikut:
- Keperluan Am Universiti (GUR)
- Mata pelajaran Teras Wajib untuk semua program di bawah Skim
- Mata pelajaran khusus disiplin
- Pilihan Percuma
Tahun 1 meliputi mata pelajaran Teras Wajib Universiti dan mata pelajaran asas perniagaan, bersama-sama dengan mata pelajaran Meluaskan dan mata pelajaran Keperluan Bahasa dan Komunikasi. Pendedahan luas kepada disiplin perniagaan, pengurusan dan pemasaran ini membantu pelajar membuat pilihan anugerah (kepakaran) yang termaklum untuk pengijazahan.
Mulai Tahun 2 dan seterusnya, pelajar mengikuti kurikulum program Utama pilihan mereka. Mereka juga berpeluang untuk menggunakan pengetahuan mereka melalui Projek Capstone selama setahun pada tahun akhir pengajian mereka.
Butiran Utama Sekunder
Pilihan Jurusan Menengah dalam AI dan Analitis Data (AIDA) tersedia kepada pelajar yang diterima masuk ke dua program di bawah Skim BBA (Kepujian) dalam Pengurusan dan Pemasaran.
ciri-ciri
9 kredit mata pelajaran GUR dan 12 kredit mata pelajaran SMR boleh dipenuhi dengan melengkapkan mata pelajaran DSR yang berkaitan. Pelajar juga dikehendaki melengkapkan 3 kredit latihan dalam Pendidikan Bersepadu Kerja (WIE) untuk menamatkan pengajian.
87 kredit DSR dalam Pengurusan + AIDA termasuk 81 kredit mata pelajaran wajib dan 6 kredit mata pelajaran elektif, dan kredit dalam Pemasaran + AIDA termasuk 84 kredit mata pelajaran wajib dan 3 kredit mata pelajaran elektif.
Kenyataan
Pelajar menikmati pengiktirafan profesional yang sama seperti rakan sejawatan mereka dalam Major penuh biasa masing-masing.
Peluang kerjaya
Sifat pelbagai disiplin program ini, yang memupuk pengetahuan dan kemahiran dalam pengurusan am, kepimpinan pengurusan, pengurusan sumber manusia, pemasaran, pengiklanan dan pemasaran digital, memaksimumkan peluang pekerjaan yang tersedia untuk graduan. Graduan boleh mengambil pelbagai jenis jawatan pengurusan am dan pentadbiran, termasuk pelatih pengurusan, pegawai latihan, dan pegawai pengambilan, dalam pelbagai bidang, seperti perkhidmatan pelanggan, perhubungan awam, dan hal ehwal dan perlindungan pengguna.
Pengiktirafan Profesional
BBA (Hons) dalam Pengurusan
- Institut Pengurusan Sumber Manusia Hong Kong (HKIHRM) : Graduan BBA (Kepujian) dalam Pengurusan layak memohon Keahlian Bersekutu Institut Pengurusan Sumber Manusia Hong Kong (HKIHRM), dengan syarat mereka telah lulus, sebagai tambahan kepada Mata Pelajaran Teras, sekurang-kurangnya mana-mana TIGA daripada subjek pakar di bawah penumpuan HRM, termasuk Perhubungan Pekerja, Undang-undang Pekerjaan, Pengurusan Sumber Manusia di China, HRM Antarabangsa, Pengurusan Ganjaran & Prestasi, Perjawatan dan Pemilihan, dan Latihan dan Pembangunan.
- Institut Akauntan Pengurusan Bertauliah (CIMA): Pengecualian daripada Peringkat Kemasukan: Tahap Operasi Kertas Objektif: E1, P1, F1
BBA (Hons) dalam Pemasaran
- Institut Pemasaran Bertauliah (CIM). Pelajar BBA(Hons) dalam Pemasaran layak memohon Keahlian Belajar Gabungan CIM dan mendapat akses kepada pelbagai manfaat keahlian dan sumber dalam talian.