Pemasaran Multimedia (B.Sc.)
Hochschule Schmalkalden
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Schmalkalden, Jerman
Bahasa
Jerman
Format kajian
Di kampus
Tempoh
6 semester
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Dalam kursus Pemasaran Multimedia, anda akan belajar bagaimana merancang dan menerapkan media baru dalam pemasaran dengan cara yang disasarkan. Fokusnya adalah pada konsep dan pelaksanaan kandungan multimedia dalam konteks pemasaran dalam talian dan luar talian. Dari situasi dan analisis kumpulan sasaran, pengembangan sasaran dan strategi hingga pelaksanaan langkah-langkah khusus, seperti pengembangan laman web, pengoptimuman mesin pencari, pemasaran media sosial hingga reka bentuk foto dan video, Anda akan dapat menggunakan berbagai metode, prosedur dan teknik pengurusan pemasaran moden yang dihadapi.
Kami dengan sengaja membezakan diri daripada kajian pentadbiran perniagaan atau pemasaran klasik, yang berdasarkan luas dan disoroti sebagai pelbagai aspek dan penentu kejayaan korporat. Kursus Pemasaran Multimedia memberikan pengetahuan pemasaran khusus yang bertujuan untuk bidang digital, yang dibangun di atas asas asas perniagaan dan teknologi maklumat, seperti pengaturcaraan dan maklumat perniagaan. Kandungan ini diapit oleh aspek moden reka bentuk dan komposisi media.
Ijazah ini memberi graduan profesional yang luas, yang membolehkan mereka memulakan karier mereka.
Kursus ini telah ditawarkan sejak tahun 2008 dan sangat diminati sejak dilancarkan.
Jenis kajian: | Sepenuh masa |
Tempoh pengajian: | 6 semester |
Bahasa kuliah: | Bahasa Jerman |
Pengijazahan: | Sarjana Muda Sains |
ECTS: | 180 |
permulaan pengajian seterusnya: | setiap semester musim sejuk |
Tarikh akhir permohonan: | 07/15/2021 |
Kemasukan
Kurikulum
Kajian pemasaran untuk menjadi serba boleh untuk pemasaran digital
Belajar dalam peringkat Sarjana Muda 6 semester:
- menilai perkembangan baharu dalam bidang media digital,
- mengembangkan campuran pemasaran khusus kumpulan sasaran,
- Gunakan pemasaran dalam talian (SEO, SEM, pemasaran media sosial, dll.),
- Untuk merangka konsep reka bentuk,
- untuk mereka bentuk media digital secara kreatif (laman web, fotografi, video, dll.),
[Projek daripada kursus dibentangkan pada acara tahunan INTERMEDIALE Schmalkalden, yang dianjurkan oleh pelajar: http://www.intermediale.info; facebook.com/IntermedialeSchmalkalden/] - untuk mengatur pengurusan projek dan mengawal langkah-langkah pemasaran.
Kursus pengajian peringkat pemasaran
Kursus pemasaran multimedia direka dengan cara ini: dalam tiga semester pertama anda akan berurusan dengan asas informatika perniagaan, pengaturcaraan berorientasikan objek, pentadbiran perniagaan, penyelidikan pasaran, pemasaran dan komunikasi visual. Pada semester keempat anda mendalami bidang pemasaran dalam talian serta sistem multimedia dan komunikasi. Bergantung pada minat anda, anda juga boleh memilih bidang pengkhususan lain, seperti komunikasi, sistem aplikasi atau pengurusan korporat. Pada semester kelima, anda akan mengaplikasikan apa yang telah anda pelajari dalam fasa praktikal di sebuah syarikat. Sebagai alternatif, anda juga boleh belajar di luar negara di salah satu daripada lebih 100 rakan kongsi universiti antarabangsa kami. Pada semester keenam anda akan mendengar lebih banyak kandungan dari bidang pengkhususan anda dan melengkapkan pengajian anda dengan menulis tesis sarjana muda anda.
Kandungan kursus pemasaran
Tahap pertama kursus pemasaran multimedia merangkumi dua semester dengan jumlah 60 ECTS melalui modul wajib.
Modul wajib kursus pemasaran (tahap 1 pengajian):
- Asas matematik
- Pengenalan kepada informatika perniagaan
- pengaturcaraan
- Pentadbiran perniagaan (termasuk perakaunan)
- Asas Pemasaran
- Penyelidikan / statistik pasaran
- Kebolehgunaan / analisis web
- Asas komunikasi visual
- Pengenalan kepada undang-undang IT dan perniagaan
- bahasa inggeris
Fasa kedua kursus pemasaran multimedia terdiri daripada empat semester dengan jumlah 120 ECTS. Daripada jumlah ini, 20 ECTS adalah daripada modul praktikal atau semester di luar negara dan sejumlah 12 ECTS untuk tesis sarjana muda dan kolokium.
Modul wajib kursus pemasaran (tahap 2 pengajian):
- pemasaran
- Komunikasi Visual
- Sistem multimedia dan komunikasi
- Tadbir urus korporat
- Sistem aplikasi
- Pengurusan maklumat
- pengurusan projek
- Kejuruteraan perisian
- Keselamatan IT dan perlindungan data
- Projek pemasaran multimedia
- Permainan simulasi pemasaran
- Pengenalan kepada kerja saintifik
Bidang pengkhususan wajib dalam kursus pemasaran:
- pemasaran
- Sistem multimedia dan komunikasi
Pilihan bidang pengkhususan dalam kursus pemasaran:
- Komunikasi Visual
- Tadbir urus korporat
- Sistem aplikasi
Dalam perjalanan peringkat kedua pengajian, sekurang-kurangnya satu modul elektif/kelayakan utama dengan skop 3 ECTS daripada katalog modul yang luas mesti diambil.
Ijazah Sarjana sebagai perspektif
Dengan ijazah sarjana muda anda dalam pemasaran multimedia, selepas hanya enam semester anda akan memperoleh kelayakan profesional yang akan menyediakan anda untuk memulakan kerjaya anda. Latihan amali wajib semasa pengajian anda memudahkan anda untuk memulakan kerjaya anda kerana anda telah dapat mengalami bidang pemasaran digital tertentu secara dekat. Orientasi amalan yang konsisten kursus ini merupakan titik tambah Universiti Sains Gunaan yang sangat dihargai oleh majikan.
Ijazah sarjana muda yang baik membolehkan anda melanjutkan ke ijazah sarjana. Di Fakulti Sains Komputer, kami menawarkan kursus Sarjana berturut-turut "Informatik Media Gunaan", yang meneruskan program Sarjana Muda dan membawa kepada ijazah universiti kedua selepas empat semester. Program sarjana direka untuk memperdalam kelayakan saintifik dalam bidang perkhidmatan dan aplikasi multimedia interaktif dan untuk mengembangkannya dengan fokus tematik yang menarik. Kajian yang diterajui penyelidikan mengikut bidang yang diminati dipromosikan di sini oleh tahap kebebasan memilih yang tinggi. Graduan ijazah Sarjana kemudiannya boleh bekerja sebagai pakar dalam pelbagai bidang praktikal. Ijazah Sarjana yang berkelayakan juga membolehkan anda memulakan ijazah kedoktoran dan kerjaya akademik.