Sarjana Muda dalam Pemasaran Fesyen
IFA Paris
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Paris, Perancis
Bahasa
Inggeris
Format kajian
diadun, Pembelajaran jarak jauh, Di kampus
Tempoh
3 - 3 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 8,400 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Bayaran permohonan 150 EUR - Yuran pengajian: 5800 EUR untuk program dalam talian
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
IFA Paris Sarjana Muda Disahkan oleh FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Tempoh: Program 3 tahun dalam bahasa Inggeris
- Kampus: Paris
- Format: Fleksibel
- Kredit ECTS: 180
- Bayaran Permohonan: € 150
- Yuran Pengajian / Tahun: € 8.400 di Paris, € 7.400 di Paris
- Terhad Kepada: 25 pelajar setiap kelas
"Di belakang setiap perancang yang berjaya, ada orang perniagaan yang berjaya"
Pengenalan
Sarjana Muda dalam Pemasaran Fesyen mempunyai struktur inovatif yang meningkatkan kemungkinan memiliki kurikulum perniagaan yang kuat untuk fesyen yang merangsang kreativiti dan bakat sambil meneroka dikotomi antara Timur dan Barat dari segi strategi pemasaran, komunikasi, pengedaran dan penjenamaan. Ini bergantung pada tahun pertama yang sama dengan Bachelor Visual Merchandising dan bertujuan untuk dibahagikan kepada dua kursus yang berbeza untuk tahun kedua dan ketiga, untuk memberikan pengetahuan praktikal yang lebih mendalam dan spesifik mengenai pengkhususan pilihan, diakhiri dengan kelulusan tertentu .
Modul-modul tersebut menawarkan latihan sistemik, cabaran berterusan bagi semua pelajar untuk mencapai kemampuan masing-masing melalui tugasan individu, kerja berpasukan dan penemuan industri. Penerapan praktik pengetahuan teoritik dijamin oleh lawatan lapangan dan bengkel yang diberikan oleh pakar fesyen, perniagaan, penjenamaan dan pemasaran.
Walaupun program ini disusun berdasarkan modul dan pengalaman pembelajaran yang unik, yang menjadi tumpuan ialah tenaga pengajar kami yang mempunyai tenaga pengajar yang mahir dan bermotivasi yang berasal dari lebih dari 20 negara yang berbeza. Peleburan pendidikan yang betul ini membolehkan para pelajar memanfaatkan pelbagai perspektif budaya yang seterusnya mendorong kecenderungan mereka untuk menganalisis dan menyelesaikan masalah dengan cara yang kreatif dan tidak konvensional.
Pelajar yang mendaftar dalam program IFA Paris Sarjana Muda dalam Pemasaran Fesyen mempunyai kemungkinan untuk memilih pilihan untuk mengikuti Program Sarjana Muda Pemasaran Eropah FEDE pada akhir tahun ke-2 program Sarjana Muda Pemasaran Fesyen dan menerima anugerah tiga kali ganda:
- Sarjana Muda Pemasaran Fesyen oleh IFA Paris
- Sarjana Muda Pemasaran Eropah oleh FEDE *
- Diploma yang diiktiraf oleh Negeri dengan pendaftaran tahap 2 dengan France Competence ** (Sebelumnya dikenali sebagai RNCP) dengan tajuk "Pemasaran dan Komersial Bertanggungjawab"
Pelajar yang dianugerahkan Diploma terakreditasi Tahap 2 "Responsable Marketing et Commercial" akan mendapat pengiktirafan badan kerajaan yang mengesahkan bahawa program mereka setaraf dengan ijazah Sarjana Muda. Memegang Sijil Tahap 2 membolehkan pelajar memasuki program pascasiswazah yang ditawarkan oleh universiti awam. Kompetensi Perancis (atau Sertifikasi RNCP) juga diiktiraf di peringkat antarabangsa oleh pelbagai badan pengawalseliaan (QAA di UK, YoK di Turki, AQA di Australia, MOE Cina, untuk beberapa nama).
Penstrukturan kursus selama 3 tahun sesuai dengan 3 tahap yang dikenal pasti dalam Kerangka Pengajian Tinggi. Kursus ini dibina sesuai dengan prinsip-prinsip Konvensyen Bologna dan memberi peserta, setelah selesai, sejumlah 180 ECTS (60 ECTS per tahun).
Kemasukan
Kurikulum
Struktur Kursus
Tahun pertama
Di bawah rangka kerja Pengajian Tinggi, tahun pertama sepadan dengan HE Tahap 4. Pelajar mengikuti modul teras untuk menemui alam perniagaan fesyen. Mereka akan memperoleh kemahiran asas dalam pemasaran, komunikasi, penyelidikan pasaran, sumber manusia dan perakaunan untuk meletakkan asas pedagogi keluk pembelajaran mereka.
Kumpulan Modul:
- Asas Pemasaran: ialah tempat pelajar akan diperkenalkan kepada dunia pemasaran dalam rangka yang luas.
- Prinsip Pemasaran Asas Pembahagian, Penyasaran dan Kedudukan Gelagat Pengguna Komunikasi pemasaran asas
- Perniagaan Fesyen: ialah Perkumpulan Modul di mana pelajar akan diperkenalkan dengan kerjaya mereka sebagai usahawan.
- Asas Perakaunan dan Statistik Sumber Manusia Kitaran Industri Fesyen Edaran Fesyen Penjenamaan Fesyen Panorama
- Persekitaran Fesyen: ini ialah modul yang sangat khusus untuk membuka teras dan kekhususan kerjaya dalam fesyen, di mana pelajar dibimbing untuk mempelajari asas penciptaan.
- Tipologi Pakaian Pembangunan Produk Teori Warna dan Trend Fesyen Rekaan
- Fesyen Digital: ialah Perkumpulan Modul yang akan mencabar kemahiran praktikal dan elektronik, yang perlu dimiliki dengan cekap oleh semua orang dalam industri.
- Pek Pejabat Kemahiran Internet Asas Kemahiran Grafik
- Kajian Sokongan: Menyediakan pelajar dengan alatan yang diperlukan untuk membangunkan pemahaman mereka tentang pembangunan peribadi, kerjaya dan berasaskan industri mereka.
- Sejarah Fesyen Kontemporari: Budaya Fesyen Berita Fesyen Pembangunan Peribadi & Profesional Metodologi Kerja.
Tahun kedua
Di bawah rangka kerja Pengajian Tinggi, tahun kedua sepadan dengan HE Tahap 5. Pada peringkat pengalaman pembelajaran mereka ini, pelajar dijemput untuk mengkhusus dalam Pemasaran Fesyen. Tumpuan diberikan pada komunikasi pemasaran dengan gabungan sempurna antara modul perniagaan dan kreatif.
Kumpulan Modul:
- Asas Pemasaran: Pengumpulan modul ini distrukturkan di sekitar kedua-dua perspektif strategik dan operasi Pemasaran Fesyen untuk memberi pelajar pemahaman yang mendalam dan inovatif tentang disiplin mereka.
- Pemasaran Strategik: Media dan Pengiklanan PR dan Komunikasi Jenama Pengurusan Runcit Membeli dan Menjual Barangan Visual Merchandising
- Perniagaan Fesyen: ansuran kedua ini akan membolehkan pelajar mengembangkan lagi kemahiran perniagaan dan keusahawanan mereka.
- Kewangan dan Belanjawan E-Fesyen Ekonomi Sosial Global dan Penyelidikan Pasaran Pasaran Baru Muncul
- Persekitaran Fesyen: modul yang mengarang ansuran kedua ini memfokuskan pada pembinaan pakaian.
- Fail Teknikal Pengeluaran Pakaian Teknologi Tekstil dan Kualiti
- Kajian Sokongan: Pada tahun kedua, kumpulan modul ini mewakili platform ke arah membangunkan lagi kemahiran profesional dan kreatif pelajar untuk menjadikan mereka bersedia pasaran untuk latihan tahun ketiga mereka.
- Persediaan ke Internship Peribadi & Pembangunan Profesional Penulisan Kreatif 1 dan 2
- Fesyen Digital: pelajar akan melaksanakan asas yang dipelajari semasa kumpulan modul tahun pertama mereka untuk menggunakan kemahiran mereka dalam penciptaan cagaran pemasaran.
Tahun ketiga
Di bawah rangka kerja Pengajian Tinggi, tahun ketiga sepadan dengan HE Tahap 6. Dalam proses akhir pengalaman pembelajaran mereka, pelajar akan menggerakkan semua kemahiran yang boleh dipindahkan yang diperoleh sebelum ini untuk mengatasi cabaran yang ditimbulkan oleh pembangunan projek peribadi mereka sendiri. . Pelajar yang memilih pengkhususan Pemasaran Fesyen akan dikehendaki menghasilkan pelan pemasaran yang komprehensif dengan fokus pada penjenamaan dan strategi komunikasi.
Sehubungan itu, pelajar perlu melengkapkan tempoh latihan untuk menggunakan pengetahuan teori mereka dalam konteks praktikal.
Beban Tugas Pelajar sepanjang 3 tahun
Jumlah Beban Kerja 3893 Jam
2257 Jam Kuliah Bersemuka
1456 Jam Belajar Sendiri
180 Jam Rangkaian Industri