Lulus dalam Reka Bentuk
ESPM – Brasil
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
São Paulo, Brazil
Bahasa
Portugis
Format kajian
Di kampus
Tempoh
4 tahun
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
BRL 5,205 / per month
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Mar 2024
pengenalan
Reka Bentuk ESPM adalah untuk mereka yang berhubung dengan kreativiti, inovasi, budaya dan pasaran. Dalam matriks kursus, kami mengusahakan reka bentuk dalam potensi pasarannya yang luas, meliputi segala-galanya daripada visi strategik dan inovasi kepada pembangunan praktikal projek seperti identiti jenama, majalah, pembungkusan, tipografi, 3D, UX, UI, reka bentuk produk, perkhidmatan mereka bentuk, menggabungkan kreativiti, kepekaan, penguasaan bahasa dan tanggungjawab sosio-persekitaran kepada keupayaan untuk menyelesaikan masalah dan tuntutan masyarakat hari ini.
Kekuatan laluan yang luas
Di ESPM, sebagai tambahan kepada latar belakang yang kukuh yang merangkumi bidang reka bentuk grafik, reka bentuk digital dan multimedia, anda akan membangunkan pandangan strategik dan kritis terhadap tuntutan masyarakat kontemporari, dapat memahami kreatif, projektual, budaya, sosioekonomi dan pemasaran reka bentuk sebagai satu profesion.
Empat tahun pengijazahan menyediakan anda untuk bekerja dengan reka bentuk perkhidmatan, reka bentuk produk*, UX, UI, penjenamaan, pembungkusan, editorial, reka bentuk alam sekitar, 3D, antara bidang lain dalam industri kreatif, sama ada dalam syarikat nasional, multinasional, dalam studio reka bentuk , kenderaan komunikasi, syarikat permulaan atau untuk memulakan perniagaan anda sendiri. Melengkapkan latihan dalam projek, subjek teras ESPM iaitu Ekonomi, Pemasaran, Kewangan dan Penjenamaan membantu anda bekerja dalam bidang pengurusan reka bentuk.
Dengan kurikulum yang mantap, disesuaikan dengan fleksibiliti program elektif untuk semua kursus ESPM, anda melengkapkan latihan anda berdasarkan minat dan kerjaya anda sendiri, menjadi profesional yang unik, terkini dan komited kepada penyelesaian kreatif, dengan amalan kolaboratif dan dengan kebolehan menyelesaikan masalah dan tuntutan masyarakat masa kini.
*Reka bentuk produk ialah istilah baharu yang digunakan untuk reka bentuk produk digital.
Pembezaan
ESPM berbeza, jadi profesional yang dilatih di sini juga!
Sebagai tambahan kepada latihan biasa dalam Reka Bentuk, di ESPM anda akan mempunyai:
- Reka bentuk strategik / Penekanan pemasaran
- Makmal dengan media dan teknologi terkini
- Pengajaran pelbagai disiplin / Elektif
- Perkongsian dengan syarikat besar
- Profesor yang berpengalaman dan aktif dalam pasaran
Kurikulum
Pembezaan
ESPM berbeza, jadi profesional yang dilatih di sini juga!
Sebagai tambahan kepada latihan biasa dalam Reka Bentuk, di ESPM anda juga akan mempunyai:
- Pemasaran
- industri kreatif
- Alam Semesta Digital / Pelbagai Platform
- amalan kolaboratif
- Projek bersepadu oleh syarikat
Pilihan
Dari semester 2, anda boleh memilih mata pelajaran (semestrally), yang merupakan sebahagian daripada kursus lain di sekolah. Oleh itu, anda mempunyai peluang untuk meluaskan persepsi profesional anda dan mematangkan pilihan anda.
LifeLab
ESPM LifeLab bertujuan untuk menambah pengetahuan teknikal, tingkah laku dan kognitif kepada latihan anda. Oleh itu, apabila menamatkan pengajian, anda akan lebih bersedia untuk bekerja dalam kedua-dua profesion tradisional dan dalam profesion yang memerlukan kemahiran perhubungan dan pengetahuan diri, seperti saintis, eksekutif dan kreatif. Semasa kursus, anda akan berpeluang memilih antara kitaran disiplin, yang disusun dalam tiga tunjang:
Metakognitif
Belajar sendiri
- makmal pembelajaran
- Kreativiti
- pemikiran saintifik
Techquant
kefasihan digital
- Logik dan Visualisasi Data
- penaakulan pengiraan
Sosioemosi
Pengetahuan diri
- Tujuan, kerjaya dan pemenuhan diri
- Pembentangan idea dan projek
- Perniagaan
- Kesenian
- Kepimpinan dan kerja pelbagai budaya
Talian Latihan
Di sini, anda boleh memilih baris latihan yang paling anda kenali:
Komunikasi Visual
Reka bentuk dan perancangan visual reka bentuk grafik, seperti penjenamaan dan sistem identiti visual, pembungkusan, reka bentuk editorial (reka bentuk buku, majalah atau akhbar), papan tanda dan pengalaman digital.
Animasi
Reka bentuk filem animasi 2D dan 3D, hak cipta, pengiklanan, grafik gerakan dan kesan visual untuk pawagam. Seni konsep, penciptaan dan pemodelan watak untuk animasi, pawagam dan permainan.
Talian Latihan
Memilih barisan latihan membolehkan anda mengkhusus dan memasuki pasaran kerja mengikut kebolehan anda. Di sini, anda boleh memilih antara:
Audio-visual
Reka bentuk dan perancangan dalam reka bentuk dan komunikasi untuk sistem transmedia, memfokuskan pada pembangunan kreatif kritikal, pengeluaran dan inovasi bahasa kontemporari yang digunakan untuk pasaran.
Komunikasi Visual
Projek dan perancangan, reka bentuk visual, terutamanya jenama dan sistem identiti visual, pembungkusan, segmen editorial (projek buku, majalah atau akhbar), papan tanda alam sekitar, POS dan media digital.
Fesyen
Perancangan reka bentuk dan reka bentuk untuk sistem fesyen, daripada penyelidikan konsep kepada pembangunan koleksi lengkap, melalui pemodelan, pengeluaran, pembinaan jenama dan persembahan produk.