Pendidikan Muzik untuk Pendidikan Guru Program pengajian universiti Pendidikan Muzik dengan tumpuan kepada pendidikan menyediakan pelajar dalam pengkhususan teori dan praktikal pedagogi muzik dan menyediakan pengetahuan asas untuk pekerjaan dalam pendidikan. Kajian ini menggabungkan tiga komponen latihan guru Sekolah Menengah / Sekolah Menengah Rendah / Sekolah Menengah / Sekolah Menengah / Sekolah Menengah / Menengah / Menengah Atas: latihan subjek, didaktik latihan am dan subjek, dan propaedeutik guru (latihan pedagogi-psikologi). Asas wajib kajian terdiri daripada komponen muzik-teoretikal pendidikan: teori muzik, harmoni, counterpoint, bentuk muzik, organologi, sejarah muzik, dll. Meningkatkan kemahiran muzik disediakan oleh penyediaan vokal dan instrumental, analisis intonasi dan pendengaran, pengendalian koral. Semuanya tertumpu kepada kerja pensyarah, penolong guru, pendidik, pembantu kebudayaan, dan lain-lain. Bahagian seterusnya ialah didaktik pendidikan muzik, mendengar, dan latihan pembantu di sekolah. Aktiviti-aktiviti ini menyediakan graduan untuk peringkat pengajian seterusnya - ijazah sarjana dalam pendidikan muzik. Program pengajian dalam pelan utama menghormati keseimbangan komponen subjek, didaktik dan pedagogi-psikologi mengikut piawaian latihan perguruan Kementerian Pendidikan, Belia dan Sukan Republik Czech. Persediaan pedagogi-psikologi termasuk mata pelajaran pedagogi, psikologi, dan pedagogi khas, termasuk amalan pedagogi-psikologi dan bertujuan untuk menyediakan untuk kajian sarjana pengajaran berikutnya. Sebahagian daripada jurusan program pengajian ialah tesis sarjana muda. Bahasa Inggeris untuk Pendidikan Guru Dengan mengambil jurusan bahasa Inggeris dengan tumpuan kepada pendidikan, pelajar akan memperoleh kepakaran yang besar dalam bidang linguistik (dengan penekanan khusus pada teori disiplin linguistik dan aplikasi praktikalnya), sastera ditulis dalam bahasa Inggeris, di mana, dengan mempelajari pelbagai sastera. disiplin, pelajar juga akan belajar cara menganalisis dan mentafsir pelbagai teks sastera. Bahagian bahasa praktikal dalam kurikulum akan meningkatkan kemahiran bahasa pelajar supaya pada masa tamat pengajian mereka akan mencapai tahap C1-C2 Rangka Kerja Rujukan Umum Eropah untuk Bahasa. Dengan berjaya dalam program BA ini, pelajar akan layak untuk dimasukkan ke program susulan magisterial yang disediakan untuk guru sekolah menengah.
-