Ba dalam pengiklanan dan jenama pengurusan
Staffordshire University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Stoke-on-Trent, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Aug 2023
* Rumah dan EU pelajar: £ 9,000 setiap tahun pengajian; Pelajar antarabangsa: £ 10,500 per tahun pengajian
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
BA dalam Pengiklanan dan Pengurusan Jenama
Adakah anda kreatif dan berkomunikasi baik dengan banyak idea-idea yang baik? BA (Hons) Pengiklanan dan Pengurusan Jenama tentu kami akan memberikan anda satu set kemahiran yang luas untuk membangunkan kerjaya dalam industri kreatif serba pantas ini.
Rangka kursus
Studio kami mencerminkan persekitaran agensi, mewujudkan zon fleksibel kerja dan ruang projek dengan perisian standard industri, jadi anda akan mendapat pengalaman hands-on yang nilai majikan. Dan Program Agensi London dan New York kami membolehkan anda bekerja pada seluar secara langsung dengan agensi-agensi utama, termasuk Fallon, Profero, 23Red, Yes Agensi, Bandujo New York, The Collective, BBH, Pearlfisher dan Havas Worldwide.
Kursus ini disampaikan oleh tutor berpengalaman yang kini bekerja sebagai pengarah kreatif dan pengamal agensi. Penempatan industri dan lawatan agensi akan menambah kepada pembangunan anda. Anda akan belajar tentang kempen pengiklanan, strategi dan perancangan, penjanaan idea, komunikasi bersepadu, arah seni dan penulisan iklan.
Anda akan belajar tentang konsep utama dan amalan yang menyokong pengiklanan dan jenama komunikasi berjaya. Anda akan mencuba idea-idea, pemikiran kreatif, dan komunikasi dan meneroka kawasan-kawasan ini menerusi penyelesaian kreatif.
Kami menggalakkan anda untuk meneroka komunikasi visual dan isu-isu yang dibangkitkan oleh teori hubungan antara pengiklanan, jenama, pemasaran dan isu-isu kemampanan. Anda akan belajar untuk mengintegrasikan strategi, perancangan dan amalan kreatif. Dan anda akan membangunkan hubungan industri anda, rangkaian dan peluang penempatan.
Anda juga akan mempunyai peluang untuk memperibadikan portfolio anda. Anda akan melihat idea-idea kreatif, penyelidikan dan penyelesaian yang pelbagai disiplin kepada ringkas kreatif. Anda juga akan menyiasat kepentingan strategik 'kalis masa depan'.
Destinasi Siswazah
Ijazah Pengiklanan dan Pengurusan Jenama kami mempunyai rangkaian alumni kuat dikaitkan melalui kumpulan media sosial. Graduan dari kursus ini bekerja dalam pelbagai peranan agensi tempatan dan nasional - dengan beberapa sejauh jauh sebagai Eropah, Amerika Syarikat dan China.
Syarat kemasukan
Biasa UCAS Tawaran: 260. BTEC: MMM. Diploma Asasi Seni dan Rekabentuk Merit. Semua pemohon adalah dipelawa untuk temuduga. Jika anda sedang belajar seni dan kursus reka bentuk e. g. Kursus asas, A-Level, AVCE, dan lain-lain sila bawa bersama anda satu portfolio kerja. Walau bagaimanapun, adalah TIDAK PENTING bahawa anda mempunyai portfolio untuk memohon kursus ini. Kami mengalu-alukan pemohon dari disiplin lain yang ghairah tentang pengiklanan.
Pengajaran dan pembelajaran
Pengiklanan dan Jenama kursus Pengurusan di Staffordshire University memberi tumpuan kepada meneroka kreativiti dan amalan melalui projek-projek penyelidikan, teori dan studio. Pelbagai kaedah digunakan untuk membangunkan dan menilai pembelajaran dan perkembangan pelajar. Mereka semuanya direka bentuk untuk mengukuhkan strategi menyepadukan proses intelektual dan pengalaman pembelajaran dalam persekitaran studio kreatif supaya pelajar-pelajar kita mempunyai keyakinan dan pengalaman persekitaran industri pengiklanan sebelum tamat pengajian dengan kemahiran berfikir yang maju kreatif.
Kursus kami komited untuk membina keyakinan pelajar-pelajar kita dalam kuasa mereka komunikasi. Nisbah kakitangan pelajar kita yang sangat baik, membolehkan setiap pelajar perlu untuk membentuk kemahiran utama mereka dan pendekatan di setiap bahagian proses. Melalui setiap peringkat pelajar-pelajar kita terdedah kepada cabaran yang semakin kompleks untuk keupayaan mereka untuk berkomunikasi idea-idea mereka, sama ada melalui pembentangan hasil penyelidikan kepada rakan-rakan mereka, hujah akademik bertulis atau, apabila berurusan dengan ringkas praktikal, berkomunikasi konsep kreatif untuk pelanggan.
Campuran jenis kaedah pengajaran digunakan yang jatuh ke dalam kategori berikut:
- Pengajaran Studio berlaku di studio berdedikasi. Amalan ini menyumbang dengan ketara kepada kebebasan mereka sebagai pelajar dan pendekatan industri.
- Kuliah, termasuk profesional industri.
- Seminar dan kumpulan perbincangan.
Kritikan kumpulan. Pelajar membentangkan kerja mereka kepada kumpulan kakitangan dan pelajar untuk, untuk semakan kemajuan. Penyertaan aktif dalam kritikan menyediakan peluang yang berharga untuk membina keyakinan dalam kemahiran pembentangan dan komunikasi. Tutorial untuk menyediakan maklum balas mengenai kemajuan serta analisis dan renungan menggalakkan.
Arahan teknikal perisian dan lain-lain yang diajar oleh pasukan arahan teknikal. Lawatan sambil belajar berlaku dalam agensi seperti Fallon, DBI, Crayon di London dan Bandujo di New York, kami juga melawat, pameran dan persidangan, dan memperkenalkan pelajar kepada hubungan industri dan amalan kerja.
Kami komited untuk membangunkan dan mengekalkan pendekatan profesional untuk bekerja dan pelajar-pelajar kita dijangka akan menggunakan semua masa pembelajaran yang diperuntukkan bagi kerja / amalan / penyelidikan dalam semua modul dalam persekitaran studio akses terbuka.
Tahun pertama kursus ini memperkenalkan pelajar kepada asas-asas dan kemahiran utama dan amalan industri yang berkaitan serta mendiagnosis asas kemahiran semasa pelajar s. Pelajar akan datang melibatkan diri dalam semua aspek proses kreatif dari ringkas awal untuk pengeluaran akhir. Penekanan adalah terhadap perkembangan ke arah keupayaan untuk kerja projek mengurus sendiri.
Modul pada tahun angkat kedua projek mod berorientasikan lebih berdikari pengajian, dan pelajar membangunkan kefahaman lanjut daripada strategi pengiklanan, penulisan iklan dan platform digital serta isu-isu etika. Dengan sokongan yang berterusan dan pengawasan dan memberi tumpuan kepada portfolio kemahiran pelajar mereka mula membangunkan kecekapan dalam kemahiran utama yang diperlukan dalam industri dan belajar bagaimana untuk menggunakan ini secara berkesan sama ada secara individu atau sebagai sebahagian daripada satu pasukan yang kreatif. Ini dibawa bersama-sama dalam Agensi London kami Bengkel Minggu, yang berlaku pada akhir setiap tahun.
Pada tahun akhir kursus ini paling modul berasaskan Studio dan sering akan tertumpu pada ringkas yang ditetapkan oleh pemimpin modul, sebuah agensi luar, pelanggan secara langsung atau pertandingan ringkas. Ini jenis model pembelajaran memberi tumpuan kepada membangunkan wawasan kreatif dan proses penyelidikan yang membawa kepada padang pelanggan yang berkesan yang dinilai. Ini menguji kebolehan pelajar terhadap proses yang digunakan dalam industri.
Jika mereka mahu, pelajar-pelajar kita boleh menghabiskan semester pertama tahun akhir mereka mengkaji modul sama (diajar dalam Bahasa Inggeris) di padang rakan kongsi kami di industri pengiklanan dibiayai Werbe Akademie di Vienna.
Penilaian
Pengiklanan dan Pengurusan Jenama pasukan kursus telah membangunkan kaedah penilaian yang berkesan dan sesuai dan strategi bagi setiap modul, maklumat ini strategi telah dirancang dari perbincangan dengan pengamal industri bangku-menandakan amalan industri pengiklanan.
Kebanyakan modul menjalankan tugas-tugas penilaian / aktiviti tunggal. Penyerahan kerja kursus - sifat yang ditentukan oleh seluar projek terletak di dalam modul, tetapi boleh terdiri daripada mana-mana satu atau gabungan komponen-komponen berikut:
- Buku kerja atau balak, mendokumentasikan proses menjana, membangun dan menyelesaikan pemikiran dan idea-idea dan menunjukkan pengaruh penyelidikan mengenai kerja amali
- Papan pembangunan konsep Studio dan portfolio
- Fail penyelidikan, pendokumentasian perhimpunan tersebut, menyusun dan penyampaian bahan kajian
- Penyelesaian kreatif profesional dibentangkan dalam format yang dikehendaki oleh, projek atau tugasan ringkas
- Esei atau laporan yang ditulis mengikut garis panduan yang diberikan tentang kiraan perkataan dan digambarkan seperti yang dikehendaki oleh tugasan
- Pitch Penyampaian
Pasukan tentu yakin bahawa pendekatan yang bersepadu untuk penilaian memastikan pendekatan yang berbeza-beza menyokong pelbagai jenis pelajar dan bahawa hasil membangunkan 'kebolehan untuk melaksanakan dengan berkesan dalam `nyata dunia pelajar kami keadaan industri.
Peluang pekerjaan
Kerana 360 darjah pendekatan kreatif dan strategik kami untuk mengiklankan graduan kita adalah industri bersedia.
Pengiklanan dan Pengurusan Jenama di Staffordshire University mempunyai rekod pekerjaan yang tinggi. Lebih 62% daripada graduan kita pergi terus ke dalam industri pengiklanan selepas menamatkan ijazah, meningkat kepada lebih 90% selepas tiga tahun.
Penekanan kami adalah untuk membangunkan graduan dengan pengiklanan dan pengurusan jenama kemahiran utama termasuk amalan kreatif, perancangan akaun dan kemahiran penyelidikan.
Oleh kerana penglibatan kami dengan badan-badan profesional seperti D & AD (Pereka dan Pengarah Seni persatuan), IPA (Institut Pengamal dalam Pengiklanan) dan Ed-Com (Institut Eropah untuk Perdagangan Komunikasi Pendidikan) dan Iklan agensi tempatan, kebangsaan dan antarabangsa, pelajar-pelajar kita mampu untuk menggunakan ini sambungan dan hubungan industri manakala pada kursus dan selepas tamat pengajian.
Di semua peringkat dan modul kami berhasrat untuk menyediakan graduan kami dengan kesedaran kritikal melalui pembelajaran berasaskan inkuiri, pengetahuan mata pelajaran dan pemerolehan kemahiran. Sepanjang tiga tahun ijazah, pelajar membangunkan kefahaman mereka melalui amalan reflektif dan penyelesaian masalah dan semakin menggalakkan dan membolehkan untuk mengambil pemilikan dan tanggungjawab untuk pembelajaran mereka sendiri, kedua-dua sebagai individu dan sebagai ahli pasukan, di mana keupayaan untuk berinteraksi dengan keyakinan , berkomunikasi secara berkesan dan bekerjasama dengan rakan-rakan dan rakan-rakan adalah paling utama.