BA in Broadcasting
Susquehanna University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Selinsgrove, Amerika Syarikat
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
4 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
USD 54,440 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* tuition 2022-23
pengenalan
Belajar, latih dan maju
Pelajari perkara penting media digital dan baharu serta dapatkan pengalaman sebenar sebagai penyiar — di hadapan atau di belakang kamera — di Susquehanna. Anda akan mendapat pandangan holistik tentang penceritaan visual dengan pelajar bawah umur antara disiplin kami, seperti kajian filem, untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang topik penting dalam dunia hari ini.
Ketahui prinsip penulisan, etika komunikasi, teori media tradisional dan digital, dan maksud menjadi profesional komunikasi. Kemudian, bekerjasama dengan orang lain untuk mempelajari prinsip media penyiaran dan komunikasi profesional. Di Susquehanna, anda akan menggunakan peralatan pengeluaran video dan audio terkini untuk mempraktikkan videografi, penyuntingan digital, penulisan untuk media baharu, pengeluaran komersil dan prosedur dalam siaran.
Tindakan!
Berubah daripada seorang pencerita video yang sedang berkembang kepada seorang profesional penyiaran yang lengkap. Anda akan mengumpul pengalaman dalam bidang — penyiaran sukan, mencipta iklan atau temu bual menembak — sambil anda mencipta visi artistik anda sendiri. Terdapat banyak peluang untuk anda terlibat, terutamanya LensFlare, sekumpulan pelajar yang mencipta video promosi dan pengajaran untuk pelajar atau fakulti dan kakitangan lain.
Ramai pelajar penyiaran mengambil kesempatan daripada latihan amali dan peluang belajar di luar negara untuk mendapatkan pandangan dunia yang unik tentang media penyiaran. Sebelum anda meninggalkan Susquehanna, anda akan membina portfolio profesional yang akan meletakkan anda satu tahap di atas persaingan dalam bidang kerjaya anda.
Galeri
Kurikulum
Keperluan untuk Trek Penyiaran
Apabila anda mendaftar di Susquehanna, anda akan dipasangkan dengan penasihat dan alat aplikasi untuk membimbing anda dalam perancangan dan penjadualan kursus anda. Berikut adalah petikan daripada katalog kursus lengkap. Pelajar yang mendaftar mengikuti keperluan katalog kursus untuk tahun akademik di mana mereka mengisytiharkan setiap jurusan dan/atau minor, berunding dengan penasihat mereka dan Alat Perancangan Akademik.
Keperluan untuk Sarjana Muda Sastera dalam Komunikasi
Susquehanna menawarkan lima ijazah dalam Komunikasi: Pengiklanan dan Perhubungan Awam; Penyiaran; Pengajian Komunikasi; Kewartawanan dan Kandungan Digital; dan Media Sukan. Jurusan melengkapkan keperluan Kurikulum Pusat universiti, ditambah 48 hingga 50 jam semester kursus dalam pelan ijazah terpilih. Ini termasuk kursus pengenalan, latihan untuk kemahiran pembelajaran, dan keperluan penekanan khusus. Gred C- atau lebih baik diperlukan untuk mana-mana kursus untuk memohon kepada major atau minor. Kursus boleh dikira hanya untuk satu darjah atau kecil.
Jabatan juga menjangkakan jurusan komunikasi dan bawah umur menyertai setiap semester dalam aktiviti kokurikulum berkaitan. Pilihan termasuk radio WQSU-FM; Akhbar pelajar Quill; Buku tahunan pelajar Lanthorn; studio dan pengeluaran video jauh dengan Lens Flare; Bab Paul Dannelley dari Persatuan Pelajar Perhubungan Awam Amerika (PRSSA); Persatuan untuk Wanita dalam Media Sukan (AWSM), dan aktiviti lain yang diselia oleh fakulti jabatan.
Trek Penyiaran
Pelajar memenuhi keperluan Kurikulum Pusat universiti, mengambil bahagian sepenuhnya dalam operasi radio WQSU dan berjaya menyelesaikan kursus berikut:
24 Keperluan Jabatan
- 4 Kepentingan COMM-101 Media Digital
- 2 Kaedah COMM-102 Adobe Creative Suite
- 2 COMM-190 Pengenalan kepada Teori Komunikasi/Media
- 4 COMM-192 Pengucapan Awam
- 4 COMM-201 Etika dan Kepimpinan
- 4 COMM-202 Analitis Media Digital
- 4 COMM-481 Undang-undang Media
26 Keperluan Penyiaran
- 4 COMM-277 Pengeluaran Audio dan Prestasi Media
- 4 COMM-282 Asas Penghasilan Video Digital
- 4 COMM-382 Penghasilan Multimedia Digital Perantaraan
- 4 COMM-384 Penulisan dan Perancangan untuk Media Skrin
- 2 COMM-386 Grafik Pergerakan dan Animasi
- 4 COMM-482 Pengeluaran Multimedia Digital Profesional
- 1 Praktikum COMM-501
- 1 Praktikum COMM-501
Kepujian
Program penghormatan jabatan menggalakkan dan mengiktiraf prestasi cemerlang dalam komunikasi. Untuk menamatkan pengajian dengan kepujian jabatan, calon mesti melakukan perkara berikut:
- Lengkapkan keperluan utama di bawah bimbingan penasihat fakulti Jabatan Komunikasi, yang bersetuju untuk berkhidmat sebagai penaja atas permintaan pelajar,
- Petisyen kepada penyelaras kepujian dengan cadangan penghormatan bertulis selewat-lewatnya pada minggu kedua hingga minggu terakhir akhir tahun junior. Penyerahan mesti diluluskan sebagai kualiti kepujian oleh fakulti jabatan,
- Mengekalkan IPK kumulatif 3.70 dalam kursus jabatan,
- Menghasilkan tesis bertulis atau pengeluaran yang boleh diterima berdasarkan satu tahun kerja penyelidikan/pengeluaran kanan (COMM-503 Honors Study) melebihi jam semester trek utama yang diperlukan,
- Hantar tesis sekurang-kurangnya dua minggu sebelum tamat pengajian, dan
- Berjaya menyiapkan pembelaan lisan tesis kepujian.
Kerja kepujian yang tidak memenuhi piawaian yang diperlukan akan digunakan sebagai kursus elektif universiti. Kepujian jabatan boleh diambil secara berasingan daripada atau bersama-sama dengan Program Kepujian Universiti.
Honor Society
Pelajar yang memenuhi piawaian kebangsaan dan tempatan yang diperlukan layak menyertai persatuan kehormat kebangsaan Lamda Pi Eta (komunikasi).
Komunikasi bawah umur
Kursus yang dipilih memerlukan gred C- atau lebih tinggi.
Sekatan pengiraan dua kali
Kursus mungkin dikira hanya untuk satu ijazah Komunikasi atau kecil.
Keperluan untuk Minor
Apabila anda mendaftar di Susquehanna, anda akan dipasangkan dengan penasihat dan alat aplikasi untuk membimbing anda dalam perancangan dan penjadualan kursus anda. Berikut adalah petikan daripada katalog kursus lengkap. Pelajar yang mendaftar mengikuti keperluan katalog kursus untuk tahun akademik di mana mereka mengisytiharkan setiap jurusan dan/atau minor, berunding dengan penasihat mereka dan Alat Perancangan Akademik.
Pelajar dijangka mengambil bahagian dalam aktiviti jabatan yang sesuai dengan minat mereka dan berjaya melengkapkan sejumlah 24 jam kredit: COMM-101 Essentials of Digital Media, COMM-102 Methods of Adobe Creative Suite, COMM-277 Audio Production and Media Performance, COMM- 282 Asas Penghasilan Video Digital, Penulisan dan Perancangan COMM-384 untuk Media Skrin, Undang-undang Media COMM-481 dan dua semester Praktikum COMM-501.
Pilihan Kursus
- COMM 101 Kepentingan Media Digital, Kredit: 4
- COMM 102 Kaedah Adobe Creative Suite, Kredit: 2
- COMM 131 Pengenalan kepada Kewartawanan, Kredit: 4
- COMM 141 Pelaporan Sukan, Kredit: 2
- COMM 142 Statistik Sukan, Kredit: 2
- COMM 190 Pengenalan kepada Teori Komunikasi/Media, Kredit: 2
- COMM 191 Komunikasi Interpersonal, Kredit: 4
- COMM 192 Pengucapan Awam, Kredit: 4
- COMM 194 Komunikasi Antara Budaya, Kredit: 4
- COMM 201 Etika dan Kepimpinan, Kredit: 4
- COMM 202 Analitis Media Digital, Kredit: 4
- COMM 211 Pengenalan kepada Pengiklanan & Perhubungan Awam, Kredit: 4
- Jualan Profesional COMM 215, Kredit: 4
- Kandungan dan Ciptaan Berita COMM 231, Kredit: 4
- COMM 241 Perhubungan & Promosi Media Sukan, Kredit: 2
- Pengumuman Sukan COMM 242, Kredit: 2
- COMM 277 Pengeluaran Audio & Prestasi Media, Kredit: 4
- COMM 282 Asas Penghasilan Video Digital, Kredit: 4
- COMM 291 Kaedah Penyelidikan Kualitatif, Kredit: 4
- COMM 311 Kaedah Penyelidikan dalam Pengiklanan, Kredit: 4
- COMM 314 Penulisan dan Kempen Perhubungan Awam, Kredit: 4
- Jualan Profesional Lanjutan COMM 315, Kredit: 4
- COMM 317 Strategi Kreatif Pengiklanan, Kredit: 4
- COMM 321 Pengurusan Krisis, Kredit: 4
- COMM 322 Pengurusan Acara Strategik, Kredit: 4
- COMM 331 Penyuntingan, Kredit: 4
- COMM 379 Pendekatan Kritikal untuk Permainan, Kredit: 4
- COMM 382 Produk Multimedia Digital Perantaraan, Kredit: 4
- COMM 384 Penulisan dan Perancangan untuk Skrin, Kredit: 4
- COMM 386 Grafik Pergerakan dan Animasi, Kredit: 2
- Komunikasi Pasukan COMM 391, Kredit: 4
- COMM 411 Pengurusan Perhubungan Awam, Kredit: 4
- Kempen Pengiklanan COMM 418, Kredit: 4
- Penulisan Ciri COMM 435, Kredit: 4
- Undang-undang Media COMM 481, Kredit: 4
- COMM 482 Prof Pengeluaran Multimedia Digital, Kredit: 4
- COMM 499 Penyelidikan Pengajian Komunikasi, Kredit: 4
- COMM 500 Topik dalam Komunikasi, Kredit: 2–4
- Praktikum COMM 501, Kredit: 1
- COMM 502 Penyiasatan Individu, Kredit: 1–4
- Kajian Kepujian COMM 503, Kredit: 4
- COMM 504 Internship, Kredit: 1–8
Hasil Program
Matlamat pembelajaran
- Pelajar akan dapat mengenal pasti, menerangkan dan menggunakan teori.
- Pelajar akan menunjukkan kemahiran komunikasi (lisan, visual, bertulis, dan penyelidikan).
- Pelajar akan mengenali implikasi etika dan mengaitkannya dengan pelbagai konteks.
- Pelajar akan mengembangkan dan mengamalkan pemikiran kritis.
Peluang kerjaya
Anda akan bersedia untuk mengambil pekerjaan peringkat atasan di media dan syarikat dengan pendidikan Susquehanna anda. Graduan komunikasi kami telah mendapat pekerjaan dengan:
- ABC 27 WHTM
- Citigroup
- Comcast
- Fox 29 WTXF-TV
- Perbadanan Media Hollywood
- MediaPower
- Persatuan National Geographic
- QVC
- Rockstar San Diego
- Sapient Nitro
- Enam Bendera Amerika
- Swarovski
- Tiffany & Co.
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.