Tujuan Program

Tujuan program ini adalah untuk menyediakan pelajar dengan kecekapan akademik, profesional dan pengurusan yang diperlukan dalam industri perhotelan dan pelancongan yang lebih luas. Pelajar akan didedahkan kepada persekitaran pembelajaran dan keusahawanan yang kreatif untuk membangunkan atribut kepimpinan yang kuat dan budaya profesional yang berorientasikan perhotelan. Program ini merangsang prinsip akademik melalui pembelajaran reflektif dan pemikiran kritikal dalam kursus teori dan profesional dan sebagai inkubator, ia menyokong para pelajar dalam menggunakan pendekatan pelbagai disiplin dalam pengurusan, penyelesaian masalah, pengambilan keputusan yang berkesan dan amalan terbaik perniagaan. Bersama dengan latihan dan pengalaman bekerja, program ini menawarkan kepada pelajar peluang untuk rangkaian profesional untuk memajukan kerjaya masa depan mereka. Graduan akan mengharapkan untuk diupah dalam jawatan penyeliaan / pengurusan dan bekerja di pelbagai organisasi dalam industri perhotelan dan pelancongan.

Syarat kemasukan

Min. 50% pada Sijil Meninggalkan Sekolah Menengah Tinggi anda

Objektif Program

Setelah menyelesaikan gelaran ini pelajar diharapkan:
  • Memperoleh pengetahuan yang komprehensif mengenai skop dan operasi dalam industri perhotelan dan pelancongan;
  • Fuse pembelajaran dan pengajaran kelas dalam melaksanakan konsep dan teori pengurusan dalam pelbagai perniagaan perhotelan dan pelancongan;
  • Membangunkan kemahiran 'kemahiran lembut' dan kemahiran teknikal;
  • Memperolehi ciri-ciri pekerja peringkat penyeliaan, bersama-sama dengan kebolehan organisasi dan kepimpinan;
  • Lay dasar pendidikan lanjut dalam disiplin dan pembelajaran sepanjang hayat.
Pengetahuan dan Pengertian Subjek:
  • Memahami sifat dan skop industri dan industri pelancongan bersama dengan dimensi sosio-budaya;
  • Memahami fungsi dan menghargai dinamik operasi operasi, produk dan organisasi hospitaliti dan pelancongan dalam pasaran global;
  • Mengiktiraf pembangunan dan impak industri terhadap ekonomi negara dan antarabangsa;
  • Memahami dan mengaplikasikan teori, konsep, dan metodologi yang menjadi pusat kepada tatacara dan operasi perhotelan dan pelancongan;
  • Mengakui perbezaan budaya yang berkaitan dengan kerja pengurus;
  • Memperkenalkan sistem pengurusan yang akan ditemui di tempat kerja dan memahami proses kualiti perkhidmatan.
Kemahiran Intelek:
  • Membangunkan kemahiran untuk memudahkan persepsi dan analisis situasi perniagaan yang meningkatkan kebolehan kreatif dan preskriptif untuk menangani mereka;
  • Kenal pasti, menilai dan mensintesis pelbagai pandangan akademik atau kenyataan mengenai isu perniagaan atau operasi yang berbeza dalam perhotelan dan pelancongan;
  • Mengakui ciri dan teknik operasi hotel, kepimpinan, perancangan, dan mengawal dan memahami sistem pengurusan yang ditemui di kawasan kerja;
  • Membangunkan nilai etika dan kemahiran dan kecekapan profesional melalui kajian kes, melawat pensyarah, tugasan, bengkel dan magang pekerjaan;
  • Menggalakkan budaya profesional perkhidmatan berorientasikan pelanggan dan kecemerlangan organisasi.
Kemahiran Boleh Pindah:
  • Memohon kecekapan dan kemahiran profesional yang dibangunkan dalam program ini dalam pendekatan keusahawanan untuk mengurus sifat industri yang pelbagai;
  • Memohon aspek teknikal dan fungsi operasi hospitaliti dan pelancongan;
  • Jelaskan dan aplikasikan amalan perniagaan dan strategi pengurusan yang baik untuk menavigasi organisasi melalui pasaran yang berdaya saing dan memastikan pertumbuhan organisasi dan kemampanan;
  • Menggunakan kemahiran lembut 'pengurusan' dan terima tanggungjawab dan akauntabiliti untuk menentukan dan mencapai matlamat organisasi;
  • Melaksanakan proses pengurusan yang digunakan untuk mengikuti perubahan dan perkembangan dalam bidang pengurusan perhotelan dan pelancongan;
  • Berubah menjadi pengurus reflektif untuk terus mengemaskini kecekapan profesional dan kemahiran yang diperlukan dan menerapkan pembelajaran baru dalam situasi yang berubah-ubah.

Prospek kerjaya

Graduan akan mengharapkan untuk diupah dalam jawatan penyeliaan / pengurusan di hotel, restoran, syarikat katering, agensi pelancongan, syarikat penerbangan, dan banyak perniagaan lain yang berkaitan.

Testimoni Pelajar

"Saya suka suasana di Kolej dan terdapat banyak peluang untuk melakukan apa sahaja yang anda mahukan. Saya tidak boleh menunggu Summer Internship saya bermula."

Radha Shrestha

Nepal, Tahun Pertama

Tempoh

Tempoh normal program adalah empat tahun (lapan semester), di mana ia diharapkan bahawa pelajar itu akan berjaya menyelesaikan kredit yang diperlukan untuk menamatkan pengajian.

Pathway Program

120611_Skjermbilde2019-09-05kl.09.37.07.png

Keperluan Hospitaliti

42 Kredit, 84 ECTS

  • Pengenalan kepada Pengurusan Hospitaliti, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Makanan
  • Pelatih I, 1 Kredit, 2 ECTS
  • Pengurusan Kulinari, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Bilik Pengurusan Bahagian, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengurusan Operasi Restoran, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Makanan
  • HRM untuk Industri Perhotelan, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pelatih II, 1 Kredit, 2 ECTS
  • Mesyuarat, Persidangan
  • Pelatih III, 1 Kredit, 2 ECTS
  • Hasil Hospitaliti
  • Projek Tahun Akhir, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Mengurus Kualiti Perkhidmatan, 3 Kredit, 6ECTS
  • Inovasi
  • Kaedah Penyelidikan, 3 Kredit, 6 ECTS
Keperluan Pelancongan

18 Kredit, 36 ECTS

  • Pengenalan Perjalanan
  • Pemasaran untuk perhotelan
  • Keusahawanan di Hospitaliti
  • Pelancongan Minat Khas, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengurusan Destinasi Pelancongan, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Kemampanan dalam Hospitaliti
Hospitaliti

15 Kredit, 30 ECTS

  • Wain
  • Makanan
  • Sistem Maklumat Hospitaliti, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengetahuan
  • Tingkah Laku Pengguna dalam Hospitaliti
  • Pelancongan Antarabangsa, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pelancongan Kebudayaan, 3 Kredit, 6 ECTS
Keperluan Perniagaan

21 Kredit, 42 ECTS

  • Pengenalan kepada Perakaunan I (R), 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengenalan kepada Perakaunan II (R), 3 Kredit, 6 ECTS
  • Kelakuan Organisasi, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Dasar Pasaran
  • Undang-undang Perniagaan, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengenalan kepada Pengurusan, 3 Kredit, 6 ECTS
  • Pengurusan Strategik, 3 Kredit, 6 ECTS
Keperluan Bahasa Inggeris

06 Kredit, 11 ECTS

  • Kolej Bahasa Inggeris, 3 Kredit, 5 ECTS
  • Akademik Bahasa Inggeris, 3 Kredit, 6 ECTS
Komputer

12 kredit, 16 ECTS

  • Komunikasi Interaktif dalam Industri Perhotelan, 3 Kredit, 4 ECTS
  • E-Commerce dalam Hospitaliti
  • Matematik Perniagaan, 3 Kredit, 4 ECTS
  • Permohonan Statistik dalam Perniagaan, 3 Kredit, 4 ECTS
Pilihan Pendidikan Umum

12 kredit, 21 ECTS

  • Bahasa Perancis untuk Hospitaliti I, 3 Kredit, 4 ECTS
  • Bahasa Perancis untuk Hospitaliti II, 3 Kredit, 4 ECTS
  • Greek for Hospitality I, 3 Kredit, 4 ECTS
  • Greek for Hospitality II, 3 Kredit, 4 ECTS
  • Pengenalan Sejarah Cypriot, 3 Kredit, 5 ECTS
  • Etika Gunaan, 3 Kredit, 5 ECTS
  • Memahami Kebudayaan
  • Atau mana-mana Elective lain yang ada
Program diajar dalam:
  • English
Tarikh Akhir Kemaskini Sept. 5, 2019
Kursus ini Lokasi Kampus
Start Date
Okt 2019
Okt 2020
Duration
Sepenuh masa
Deadline
Permintaan Maklumat
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Ikut lokasi
Ikut tarikh
Start Date
Okt 2019
End Date
Sep 2023
Tarikh tutup permohonan
Permintaan Maklumat
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
Start Date
Okt 2020
End Date
Sep 2024
Tarikh tutup permohonan
Permintaan Maklumat
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.

Okt 2019

Location
Tarikh tutup permohonan
Permintaan Maklumat
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
End Date
Sep 2023

Okt 2020

Location
Tarikh tutup permohonan
Permintaan Maklumat
deadline specified by the Ministry of Education and Culture of Cyprus.
End Date
Sep 2024